W ramach realizacji Innowacji pedagogicznej „Przygoda z Arduino i drukiem 3D”, w II semestrze uczestnicy koła informatycznego zgłębiali tajniki projektowania i modelowania przestrzennego w programie Tinkercad oraz wydruku 3D na drukarce BanachSchool, w którą nasza szkoła została wyposażona dzięki „Laboratoriom Przyszłości”.
Umiejętność przeniesienia swoich pomysłów, wizji na projekt przestrzenny otworzył uczniom drogę do nieograniczonego świata możliwości. W trakcie zajęć młodzi inżynierowie zaprojektowali m.in. własne breloczki, kubki, filiżanki, domy czy kostki do gry.
Aby projekty mogły trafić do wydruku uczestnicy koła zapoznali się ze slicerem Cura, którego zadaniem jest przerabianie trójwymiarowego modelu na warstwy i wygenerowanie poleceń dla drukarki 3D. Uczniowie dowiedzieli się też jak korzystać z menu ekranowego drukarki, poziomować obszar roboczy czy ładować filament.
Udział w zajęciach przyczynił się do rozwoju kreatywności i myślenia przestrzennego u uczniów oraz umożliwił wykorzystanie nowoczesnych technologii w projektowaniu i druku 3D.