1. W ramach realizacji celów projektu NPRCz 2.0 księgozbiór biblioteki wzbogacił się o 88 woluminów o łącznej wartości 2 350,00 zł. W oparciu o rozmowy przeprowadzone z rodzicami, uczniami oraz nauczycielami dokonaliśmy wyboru książek do zakupu, tj. lektur oraz nowości czytelniczych. Dzięki dofinansowaniu zakupiono regał ekspozycyjny do biblioteki szkolnej, który służy do promowania książek zakupionych w ramach NPRCz oraz do stałej ekspozycji czasopism prenumerowanych w bibliotece szkolnej, a także do okolicznościowych wystaw książek. Dzięki otrzymanym środkom finansowym biblioteka została doposażona w lektury szkolne, które stanowiły 71,5 %. Zrealizowano działania promujące czytelnictwo w formie spotkania autorskiego, projektów edukacyjno-czytelniczych i  konkursów. Ekspozycja książek odbywała się przez cały czas trwania projektu. 
  2. Realizacja programu przyczyniła się do znacznego wzbogacenia księgozbioru biblioteki szkolnej, a także wpłynęła na rozwój zainteresowań czytelniczych uczniów oraz częstotliwość korzystania z zasobów biblioteki w czasie wolnym. Uczniowie wykazują zwiększone zainteresowanie książkami, zwiększyła się liczba wypożyczeń z biblioteki szkolnej, a także wzrosło zainteresowanie księgozbiorem biblioteki publicznej, z którą szkoła współpracuje. Czytelnicy chętnie przychodzą do biblioteki, samodzielnie wybierają książki z regału ekspozycyjnego, a także sugerują zakupy kolejnych książek, które ich interesują. Program zintegrował różnorodne działania nauczyciela bibliotekarza, rodziców, dyrektora szkoły oraz rady pedagogicznej wokół promocji czytelnictwa w szkole i w środowisku lokalnym. Wzbogacił także aspekty współpracy z innymi bibliotekami działającymi w środowisku lokalnym. Dzięki wsparciu uzyskanemu w ramach NPRCz 2.0 podniósł się także standard pracy nauczyciela bibliotekarza, który może zaoferować uczniom bogatą ofertę czytelniczą oraz swobodnie eksponować i promować książki przy wykorzystaniu regału ekspozycyjnego.
  3. Zakupiono książki tradycyjne z dużym drukiem, z których mogą korzystać uczniowie mający problemy ze wzrokiem. Problematyka niektórych książek uwzględnia problematykę integracji i tolerancji. Zakupiono element wyposażenia biblioteki w postaci regału ekspozycyjnego, który ułatwia korzystanie z biblioteki i jej zbiorów uczniom z niepełnosprawnościami.
  4. Zakupiono książki podejmujące tematykę ekologiczną (np. poszanowania i ochrony środowiska naturalnego) oraz popularyzujących postawy proekologiczne. Przeprowadzono zajęcia w postaci projektu edukacyjno-czytelniczego pt. "Podróż z książką do świata przyrody. Zakupiono książki wykonane z dobrych jakościowo materiałów (np. twarde oprawy), które zapewniają dłuższe użytkowanie książek.
  5. Trudnością był zbyt krótki czas na realizację wymogów Programu, zakup książek, ich opracowanie, oprawę, włączenie do księgozbioru. Rok szkolny trwa od września do czerwca i w takim cyklu planowane są również działania biblioteki i szkoły. 
  6. Szkoła aktywnie włączyła się w realizację NPRCZ i jest otwarta na udział
    w podobnych zadaniach w przyszłości.