- W ramach realizacji celów projektu NPRCz 2.0 księgozbiór biblioteki wzbogacił się o 88 woluminów o łącznej wartości 2 350,00 zł. W oparciu o rozmowy przeprowadzone z rodzicami, uczniami oraz nauczycielami dokonaliśmy wyboru książek do zakupu, tj. lektur oraz nowości czytelniczych. Dzięki dofinansowaniu zakupiono regał ekspozycyjny do biblioteki szkolnej, który służy do promowania książek zakupionych w ramach NPRCz oraz do stałej ekspozycji czasopism prenumerowanych w bibliotece szkolnej, a także do okolicznościowych wystaw książek. Dzięki otrzymanym środkom finansowym biblioteka została doposażona w lektury szkolne, które stanowiły 71,5 %. Zrealizowano działania promujące czytelnictwo w formie spotkania autorskiego, projektów edukacyjno-czytelniczych i konkursów. Ekspozycja książek odbywała się przez cały czas trwania projektu.
-
Realizacja programu przyczyniła się do znacznego wzbogacenia księgozbioru biblioteki szkolnej, a także wpłynęła na rozwój zainteresowań czytelniczych uczniów oraz częstotliwość korzystania z zasobów biblioteki w czasie wolnym. Uczniowie wykazują zwiększone zainteresowanie książkami, zwiększyła się liczba wypożyczeń z biblioteki szkolnej, a także wzrosło zainteresowanie księgozbiorem biblioteki publicznej, z którą szkoła współpracuje. Czytelnicy chętnie przychodzą do biblioteki, samodzielnie wybierają książki z regału ekspozycyjnego, a także sugerują zakupy kolejnych książek, które ich interesują. Program zintegrował różnorodne działania nauczyciela bibliotekarza, rodziców, dyrektora szkoły oraz rady pedagogicznej wokół promocji czytelnictwa w szkole i w środowisku lokalnym. Wzbogacił także aspekty współpracy z innymi bibliotekami działającymi w środowisku lokalnym. Dzięki wsparciu uzyskanemu w ramach NPRCz 2.0 podniósł się także standard pracy nauczyciela bibliotekarza, który może zaoferować uczniom bogatą ofertę czytelniczą oraz swobodnie eksponować i promować książki przy wykorzystaniu regału ekspozycyjnego.
-
Zakupiono książki tradycyjne z dużym drukiem, z których mogą korzystać uczniowie mający problemy ze wzrokiem. Problematyka niektórych książek uwzględnia problematykę integracji i tolerancji. Zakupiono element wyposażenia biblioteki w postaci regału ekspozycyjnego, który ułatwia korzystanie z biblioteki i jej zbiorów uczniom z niepełnosprawnościami.
-
Zakupiono książki podejmujące tematykę ekologiczną (np. poszanowania i ochrony środowiska naturalnego) oraz popularyzujących postawy proekologiczne. Przeprowadzono zajęcia w postaci projektu edukacyjno-czytelniczego pt. "Podróż z książką do świata przyrody. Zakupiono książki wykonane z dobrych jakościowo materiałów (np. twarde oprawy), które zapewniają dłuższe użytkowanie książek.
-
Trudnością był zbyt krótki czas na realizację wymogów Programu, zakup książek, ich opracowanie, oprawę, włączenie do księgozbioru. Rok szkolny trwa od września do czerwca i w takim cyklu planowane są również działania biblioteki i szkoły.
-
Szkoła aktywnie włączyła się w realizację NPRCZ i jest otwarta na udziałw podobnych zadaniach w przyszłości.