Spotkały się cztery puzzle
każdy ma pomysły różne
jeden chce układać kwiatki
drugi domki wiejskie chatki
trzeci autka i motory
czwarty z nich biedaczek chory
wstałby chętnie do zabawy
lecz go bardzo bolą stawy…
31 stycznia w naszym przedszkolu obchodziliśmy kolejne nietypowe święto Międzynarodowy Dzień Puzzli. Dzieci układały puzzle o różnym stopniu trudności. Puzzle o zróżnicowanym stopniu trudności motywowały dzieci do podejmowania kolejnych puzzlowych wyzwań. Powstałe obrazki wywołały na twarzach dzieci duży zachwyt, satysfakcję oraz towarzyszącą im radość z osiągniętego celu. Wszyscy świetnie się bawili. Układanie puzzli uczy wytrwałości w dążeniu do celu i koncentracji na zadaniu. Zabawa puzzlami sprawia, że dziecko rozwija tak zwaną zdolność analizy i syntezy wzrokowej, czyli rozkładania całości na poszczególne elementy i ponownego składania ich w całość. Ponadto stymuluje rozwój mózgu, ćwiczy spostrzegawczość, koncentrację i cierpliwość. Buduje wiarę we własne możliwości, trenuje pamięć i rozwija manualnie.
Międzynarodowy Dzień Puzzli to dzień który nazywany jest również Dniem Składanki i Łamigłówki. A więc dla maluchów to była nie tylko zabawa, ale kolejna okazja do rozwoju osobistego i nawiązywania relacji społecznych.
Ten dzień zaliczamy do udanych, ponieważ przyniósł on wiele frajdy i zabawy przedszkolakom. Z tylu rozsypanych elementów powstały piękne arcydzieła, z których dzieci były z siebie bardzo dumne.